24. srpna 2016

3 veganské zeleninové polévky


Krásnou středu! Naprosto miluju dny a zvláště večery strávené s přáteli... Ať to jsou večery teplé, nebo propršené se svíčkami... tyto tři polévky se hodí vždycky. Zahřejou na duši i na tělě!


Svěží zeleninová polévka
  • 1/2 cibule 
  • olivový olej
  • 9 menších bramborů 
  • 2 velké mrkve 
  • 5 větších cherry rajčátek 
  • kmín
  • lístečky čerstvého oregána 
  • sůl

Zeleninu omyjte, oškrábejte, očištětě a nakrájejte. Brambory na větší kostičky, mrkev na tenké kolečka, cibuli na kostičky a cherry rajčátka na větší kolečka.
Cibulku orestujte na olivovém oleji asi po dobu 2 min, poté přidejte nakrájené brambory a mrkev. Zeleninu osolte a přidejte kmín, natrhané lístečky oregána, cherry rajčátka a dvě lžíce olivového oleje a vše ještě restujte asi 4 minuty. Pak zeleninu zalijte asi 1,5 l vody a nechte vařit aspoň pět minut na větším žáru a poté asi 20 min na nízkém žáru dokud zelenina (zvláště brambory) nebude měkká. 



Špenátová polévka
  • 450g zmraženého špenátu 
  • 1/2 cibule
  • olivový olej
  • 1 stroužek česneku 
  • 2 polevkové lžíce špaldové mouky
  • 1 polévková lžíce ovesných vloček 
  • sůl, česnek medvědí (ve formě koření, ja jsem použila od značky Sonnentor)

První jsem tuto plévku nechtěla zde ani dávat, protože jsem neměla čerstvý špenát a dělala jsem to ze zmraženého špenátu, ale ve finalním výsledku je polévka jednoduchá a zdravá ! Takže sem s ní ...

Cibuli nakrájejete na kostičky a orestujete ji na mírnějším žáru s olivovým olejem a poté přidejte česnek medvědí a špenát. Špenát se docela dlouho rozmrazoval, takže jsem ho zalila trochou vody a nechala pár minut na větším žáru, pak už jsem ho zalila asi 1,5 l vody, osolila a nechala polévku vařit tak 20 min. V mále misce jsem rozmíchala vločky, mouku a vodu, aby směs byla ridší a ke konci jsem do polévky tuto směs rozmíchala a nechala asi 7 min ještě vařit. Polévku je nejlepší podávat s opečeným tmavým pečivem :)  



Poctivá květáková polévka
  • 6 menších brambor
  • 1 střední květák
  • 1 velká mrkev
  • 1/2 cibule
  • olivový olej
  • vegeta bez soli
  • tamari omáčka
  • sůl, kmín 


Zeleninu oškrábejte,umyjte a nakrájejte (květák natrhejte na větší růžičky). Cibulku orestujte na olivovém oleji, přidejte vegetu, tamari omáčku a ostatní zeleninu, kterou restujte asi 3 min, pak přilijte asi 1,5 l vody a osolte. Nechte vařit 20 min, dokud zelenina nebude měkka. Dobrou chuť!




             

Užívejte poslední srpnové dny a nezapomeňte pozvat své přátele třeba na polévku! D.

Žádné komentáře:

Okomentovat